Carta de Serveis

1.    INFORMACIÓ GENERAL

DADES DE LA FUNDACIÓ
Nom:FUNDACIÓ PRIVADA CASAL DELS AVIS D’ESPLUGUES
Municipi:ESPLUGUES DE LLOBREGAT
Adreça:Av. Isidre Martí, 17 – 19
Codi Postal:08950
Telèfon:93 372 35 04
NIF:G- 63049167
Núm.de registre d’entitats:E03700
Serveis:Llar ResidènciaResidència AssistidaCentre de Dia
Hora d’atenció:9h a 20h
DADES DEL RESPONSABLE DE LA FUNDACIÓ
Nom i cognoms:Magdalena Gómez Faura
Adreça:        Av. Isidre Martí, 17 – 19
Municipi:Esplugues de Llobregat
Codi Postal:08950
Telèfon:93 372 35 04
Càrrec dins la Fundació:Presidenta de la Fundació
DADES DEL RESPONSABLE DE LA GESTIÓ
Nom i cognoms:Núria Tarrés i Campreciós
Adreça:        C/ Raval de Sant Mateu, 46-48
Municipi:Esplugues de Llobregat
Codi Postal:08950
Telèfon:93 480 96 15
Càrrec dins la Fundació:Gerent
Horari d’atenció:9h a 20h

1.1. Qui som

La Fundació Privada Casal dels Avis d’Esplugues, som una entitat sense afany de lucre amb mes de 40 anys d’història, nascuda de la societat civil de la vil.la amb la inquietud de millorar la vida de les persones grans de l’entorn, amb una arrelada visió ètica i humanista que ha perdurat i reforçat amb el pas d’aquest quasi mig segle, fins els nostres temps.

L’especial atenció en afavorir uns  entorns físics , socials, relacionals, significatius, dignes rics i estimulants donen un caire singular i amable a tots els centres de la Fundació que contribueixen a millorar la vida de les persones que hi viuen, que hi passen una estona, que hi treballen i tothom que els hi acompanya.

LA NOSTRA MISSIÓ

Acompanyar a les persones grans ateses i a les seves famílies en el procés d’envelliment oferint els suports i ajuts necessaris a cada moment i etapa, a partir de diferents recursos i serveis.

Oferir una atenció personalitzada, interdisciplinària, eficient, de qualitat i basada en els valors humans, en ambients familiars, participatius i respectuosos.

LA NOSTRA VISIÓ:

Ser una organització compromesa amb les necessitats socials de les persones grans del territori, on la qualitat dels serveis i recursos sigui rellevant i la seva gestió es recolzi en els valors humans i ètics.

ELS NOSTRES VALORS:

Els valors en els que es recolza l’organització són:

  • Dignitat de les persones
  • Acceptació i no discriminació
  • Intimitat i confidencialitat
  • Autodeterminació i participació
  • Drets humans
  • Justícia , igualtat i equitat
  • Solidaritat i be comú
  • Vocació i servei a la comunitat
  • Professionalitat i treball interdisciplinari.
  • Qualitat, responsabilitat i competència.
  • Utopia i millora continuada.

ABAST DEL SISTEMA DE GESTIÓ DE LA QUALITAT: 

CENTREABAST DEL SISTEMA
Residència i Centre de Dia La Mallola C/Raval de Sant Mateu, 46-48 Esplugues de Llobregat 08950Prestació de servei de Residència assistida (101 places, 70 concertades i 31 privades ), Llar Residència (5  places privades) Servei de Centre de dia (35 places, 26 concertades i 9 privades)
Residència i Centre de Dia Fèlix Llobet Avda. Isidre Martí, 17-19 Esplugues de Llobregat 08950Prestació de servei de Residència assistida (71 places, 52 concertades i 19 privades), Llar Residència (3 places privades) Servei de Centre de dia (15 places, 5 concertades i 10 privades)
Centre de Dia Masia Xiprer C/Juli Garreta, 12 Esplugues de Llobregat 08950Prestació de Servei de Centre de dia (35 places, 27 col·laboradores i 8 privades) i Menjador Social (20 places privades)
Centre de Dia Can Vidalet Avda. Verge de la Mercè, 63-65 Esplugues de Llobregat 08950Prestació de Servei de Centre de dia (35 places, 26 col·laboradores i 9 privades) i Menjador Social (15 places privades)

Queda exclòs el punt de la norma ISO 9001 : 2015 8.3 disseny i desenvolupament de productes i serveis, perquè els serveis prestats estan subjectes a normativa i estendards de gestió.

2.    SERVEIS QUE S’OFEREIXEN

2.1. Serveis

  • Residència assistida i Llar Residència

Els serveis inclosos en la quota mensual son:

  • Allotjament.
  • Manutenció.
  • Acollida i convivència.
  • Atenció personal en les activitats de la vida diària.
  • Atenció i foment dels hàbits d’autonomia.
  • Dinamització Sociocultural.
  • Manteniment de les funcions físiques i cognitives.
  • Bugaderia i repàs de la roba.
  • Higiene Personal.
  • Suport Social.
  • Atenció familiar adreçada a afavorir les relacions de la família de l’usuari i dels seu entorn.
  • Assistència sanitària segons el model establert al Reglament de Règim Intern.

Els Serveis Complementaris:

La Residència ofereix uns serveis complementaris de perruqueria i podologia, l’abast del preu d’aquest consta en el tauler d’anuncis. Aquests poden ser modificats, ampliats o suprimits mitjançant comunicació a l’altra part, avís en el tauler d’anuncis i el seu funcionament resta descrit al Reglament de Règim Intern.

  • Centre de dia

Els serveis inclosos en la quota mensual són:

  • Acolliment i convivència.
  • Manutenció.
  • Atenció personal en les activitats de la vida diària.
  • Higiene Personal.
  • Readaptació funcional i social.
  • Recuperació dels hàbits d’autonomia.
  • Dinamització Sociocultural.
  • Activitats de lleure
  • Suport personal, social i familiar
  • Fisioteràpia ( no de tractament sanitari per patologia aguda)
  • Seguiment i prevenció de les alteracions de la salut

Els Serveis Complementaris.

El Centre de Dia ofereix uns serveis complementaris (perruqueria, podologia, transport…), d’ús voluntari per la persona usuària. Aquests es troben descrits en el tauler d’anuncis, i poden ser modificats, ampliats o suprimits mitjançant comunicació a l’altra part , o avís en el mateix tauler.

  • Menjador Social
  • Àpat de migdia diari
  • Acolliment i convivència
  • Suport personal, social i familiar

 

2.2. Requisits d’accés

  • Servei de Residència assistida

En el cas de places públiques:

  • Tenir 65 anys o més o tenir el certificat d’excepcionalitat
  • Tenir reconegut el grau de dependència: Grau II – Grau III.
  • Haver-se apuntat a les llistes d’espera pública de residència  (màxim  tres centres).

En el cas de places privades:

  • Tenir 65 anys o més o tenir el certificat d’excepcionalitat
  • Haver-se apuntat a les llistes d’espera privada
  • Servei Llar Residència

En el cas de places privades:

  • Tenir 65 anys o més o tenir el certificat d’excepcionalitat
  • Haver- se apuntat a les llistes d’espera privada
  • Centre de dia

En el cas de places públiques:

  • Tenir 65 anys o més o tenir el certificat d’excepcionalitat
  • Tenir reconegut el grau de dependència: Grau I- Grau II – Grau III.
  • Haver- se apuntat a les llistes d’espera pública de centre de dia.

En el cas de places privades:

  • Tenir 65 anys o més o tenir el certificat d’excepcionalitat
  • Haver- se apuntat a les llistes d’espera privada
  • Menjador Social
  • Tenir 65 anys o més
  • Haver- se apuntat a les llistes d’espera

2.3. Tarifes

Rectangle: cantonades arrodonides: TARIFES DE PREUS 2024
Rectangle: cantonades arrodonides: Esmorzar, rec.ollida menjador
Rectangle: cantonades arrodonides: PLAÇA DE RESIDENCIA ASSITIDA 
ESTADA INDEFINIDA
PLAÇA PRIVADA
Rectangle: cantonades arrodonides: 2.929 € / MES

Rectangle: cantonades arrodonides: 2.929 € / MES

Rectangle: cantonades arrodonides: PLAÇA DE LLAR-RESIDENCIA  
ESTADA INDEFINIDA
PLAÇA PRIVADA

        *import deduïble per absències (cost alimentació) 4’87 €/dia                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      * import deduïble per absències (cost alimentació) 4’87 €/dia 

Rectangle: cantonades arrodonides: PLAÇA DE CENTRE DE DIA  
ESTADA INDEFINIDA
PLAÇA PRIVADA

Rectangle: cantonades arrodonides: 5-6 dies/setmana   700 €/mes
7 dies/setmana  823  €/mes
dia puntual 34 €

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       * import deduïble per absències (cost alimentació) 2’19 €/dia

Rectangle: cantonades arrodonides: SERVEI DE MENJADOR SOCIAL
Rectangle: cantonades arrodonides: 6,87 € / àpat
Rectangle: cantonades arrodonides: RENTAR  I/O TALLAR      8’09  €
RENTAR + MARCAR     9’14 €
RENTAR+ TALLAR + MARCAR   16’20  €
COLOR         16’20 €
COLOR REFLEXES (cabell curt)28’40 €
		      (mitja melena) 30’56 €
MOLDEJAT SENCER        28’40€
MOLDEJAT PARCIAL      22’17 €
LACA             1’16 €
ESPUMA      1’16 €
Rectangle: cantonades arrodonides: 18’58  € / sessió
Rectangle: cantonades arrodonides: SERVEI DE PODOLOGIA
Rectangle: cantonades arrodonides: SERVEI DE TRANSPORT AL CENTRE D’ESPLUGUES 
 (dimecres matí)
Rectangle: cantonades arrodonides: SERVEI DE PERRUQUERIA
( de dimarts a divendres matí)
Rectangle: cantonades arrodonides: 0’60 € / anar i tornar

                                                                                                                                              * PREUS EXEMPTS D’IVA                                                                        

3.    NORMATIVA D’APLICACIÓ

3.1. Servei de Residència

  • Decret 318/2006, de 25 de juliol, dels serveis d’acolliment residencial per a persones amb discapacitat.
  • Decret 176/2000, de 15 de maig, de modificació del Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del Sistema Català de Serveis Socials.
  • Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del Sistema Català de Serveis Socials.

3.2. Servei de Centre de dia

  • Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència (estatal)
  • Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials.
  • Llei 16/1996, de 27 de novembre, reguladora de les actuacions inspectores i de control en matèria de serveis socials i de modificació del Decret legislatiu 17/1994, de 16 de novembre, pel qual s’aprova la refosa de les lleis 12/1983, 26/1985 i 4/1994, en matèria d’assistència i serveis socials.
  • Decret 69/2020, de 14 de juliol, d’acreditació, concert social i gestió delegada en la Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública.
  • Decret 205/2015, de 15 de setembre, del règim d’autorització administrativa i de comunicació prèvia dels serveis socials i del Registre d’Entitats, Serveis i Establiments Socials.
  • Decret 115/2007, de 22 de maig, pel qual es determinen els òrgans de la Generalitat de Catalunya competents per aplicar la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
  • Decret 182/2003, de 22 de juliol, de regulació dels serveis d’acolliment diürn de centres de dia per a gent gran.
  • Decret 176/2000, de 15 de maig, de modificació del Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del Sistema Català de Serveis Socials.
  • Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del Sistema Català de Serveis Socials.

4.    EQUIP

A continuació es presenta l’organigrama de la Fundació:

Imagen que contiene Interfaz de usuario gráfica

Descripción generada automáticamente

Organigrama Residència i Centre de Dia La Mallola:

Interfaz de usuario gráfica, Aplicación, Tabla, Excel

Descripción generada automáticamente

Centre de Dia Can Vidalet  i El Xiprer

Diagrama

Descripción generada automáticamente

Residència i Centre de Dia Fèlix Llobet

Interfaz de usuario gráfica, Aplicación

Descripción generada automáticamente

5.    OBJECTIUS I COMPROMISOS DELS SERVEIS

A la nostra Fundació, per tal d’assolir la nostra Missió, totes les persones treballadores es recolzen en accions del nostre model d’atenció, que defineix la nostra essència i de com entenem la cura.

El nostre Model d’Atenció està inspirat en el paradigma del model d’Atenció Centrada en la Persona.

Aquest model es vertebra en 5 eixos clau, que alhora es desgranen en un farcell d’idees, principis i accions:

Eix 1: Referent a les persones ateses

Eix 2: Referent t a l’entorn social

Eix 3: Referent a l’entorn físic

Eix 4: Referent a les famílies

Eix 5: Referent a les persones treballadores

L’Equip de Direcció revisa anualment els compromisos definits per garantir el seu compliment o determinar accions de millora, si s’escau.

COMPROMÍSINDICADORFITA
Guiar el nostre servei cap a la prestació d’una atenció alineada al model propiDefinir objectius de PIAI basats en les seves preferències Assignar la figura de l’auxiliar referent100%
Garantir un bon acompanyament en el procés de final de vida dels residentsCompliment del protocol establert100%
Integrar a la família i a l’entorn proper del resident i de l’usuari de centre de dia a la vida diària del centreCompliment dels horaris flexibles Compliment de la periodicitat mensual del grup de famílies Participació de les famílies en el PIAI Fer-les partícips en la dinàmica del centre100%     75%   80%   100%
Garantir la millora i la qualitat del serveiResultats enquestes de satisfacció residents, usuaris del centre de dia i familiars90%
Tenir cura del personal fomentant el seu benestar i formació amb l’objectiu de mantenir una plantilla estable, preparada i motivadaCompliment del pla de formació anual Compliment de la política de personal Grau de satisfacció del personal100%   100%   90%
Fomentar l’obertura al nostre entorn i afavorir la relació amb la comunitatEstablir col·laboracions amb entitats de l’entorn Compliment del programa intergeneracional95%     80%
Oferir i potenciar una oferta d’activitats lúdiques, estimulativa i de promoció de l’autonomia.Programa activitats80%
Fomentar la sostenibilitat ambiental i la gestió responsableGestió de residus70%
Garantir el bon estat dels equipaments i de les instal·lacions per prestar un servei adequat i que les persones es sentin com a casaCompliment del pla de mateniment intern i extern   Satisfacció de les persones referent al confort i intimitat95%     90%

6.    DRETS I DEURES DELS USUARIS

  • Residència assistida i Llar Residència

Són drets dels usuaris, els següents:

  1. Ser respectat per tots els residents i personal laboral, sigui quina sigui la seva raça, sexe, religió, opinió, o qualsevol altra circumstància personal o social.
  • Dret a que se li facilitin els serveis necessaris en les condicions establertes o convingudes i a que es porti a terme el seu programa individual.
  • Accedir a l’atenció social, sanitària, farmacèutica, psicològica, educativa i cultural i, en general, a l’atenció de totes les necessitats personals, per aconseguir un desenvolupament personal adequat, en condicions d’igualtat respecte a l’atenció que reben altres ciutadans de la comunitat.
  • Dret a la no-divulgació de les dades personals que figurin en els seus expedients o historials.
  • Els residents tenen dret a tenir privacitat d’objectes d’ús personal al dormitori, sempre sota la supervisió i acceptació per part de la Direcció del centre.
  • L’exercici de la llibertat individual per a ingressar i romandre a l’establiment i per a sortir-ne, sens perjudici del que estableix la legislació vigent respecte a les persones incapacitades i les persones sotmeses a mesures judicials d’internament.
  • Dret a utilitzar les instal·lacions i el material de Centre, que haurà d’adaptar-se tant com sigui possible a les seves condicions personals amb les màximes garanties de seguretat.
  • Dret a rebre informació, en el possible, sobre els aspectes organitzatius i de funcionament del

    Centre i conèixer el Reglament de Règim Intern.

  1.   Dret a no ser sotmès a cap tipus d’immobilització o restricció física o farmacològica sense prescripció mèdica ni supervisió, llevat que hi hagi un perill imminent per a la seguretat física dels usuaris o de terceres persones. En aquest darrer cas s’hauran de justificar documentalment, fent-ne de constància a l’expedient de l’usuari o usuària i s’han de comunicar al Ministeri Fiscal, d’acord amb el que estableix la legislació.
  •   Participar en la presa de decisions del centre que els afectin individualment o col·lectivament per mitjà del que estableix la normativa i el Reglament de Règim Intern.
  • Ser informats anualment sobre la modificació del cost de la plaça del resident.
  • Tenir objectes personals significatius per a personalitzar l’entorn on viuen, sempre que respectin els drets de les altres persones.
  •  Exercir la pràctica religiosa, respectant el funcionament normal de l’establiment i la llibertat de les altres persones.
  • Obtenir facilitats per a fer la declaració de voluntats anticipades, d’acord amb la legislació vigent.
  • Rebre anualment enquestes sobre el grau de satisfacció, tan adreçades als familiars com als residents.

Són deures dels residents, els següents:

  1. Conèixer i complir el present Reglament així com els acords de funcionament de les activitats del centre.
  • Facilitar les dades personals i familiars  i presentar els documents fidedignes per tal de poder valorar i atendre la situació del resident.
  • Respectar la dignitat i les funcions del personal d’atenció directa i de suport del centre i a la resta d’usuaris, així com mantenir les normes elementals de convivència, tolerància  i respecte mutu dins del centre. Si algun resident a causa de la seva conducta ocasionés problemes que distorsionessin el bon funcionament del centre, i es cregués oportú per part de la Direcció, se l’avisarà de forma discrecional. Si reincideix en la seva conducta, la Residència prendria les mesures oportunes.
  • Respectar i cuidar les instal·lacions i equips del centre i  col·laborar pel seu bon manteniment .
  • Els residents estan obligats a respectar les normes de higiene personal.

L’aspecte extern reflecteix l’estat de salut i d’ànim, per això és important que es dediqui el temps i atenció necessaris a anar nets i arreglats. Si cal, el personal cuidador prestarà l’ajut necessari.

  • Abonar puntualment l’import dels serveis i taxes d’acord amb la normativa vigent.
  •  Els residents que fumin, no ho podran fer a cap espai de la Residència,  ja que esta totalment prohibit, només ho podran fer en els espais exteriors.
  • L’incompliment de les obligacions podrà donar lloc a l’extinció de la relació derivada del contracte d’assistència, prèvia audiència de l’interessat i el seu familiar responsable, representant legal o de fet.
  • Centre de Dia:

Són drets dels usuaris, els següents:

  1. Ser respectat per tots els usuaris, residents i personal laboral, sigui quina sigui la seva raça, sexe, religió, opinió, o qualsevol altra circumstància personal o social.
  • Dret a que se li facilitin els serveis necessaris en les condicions establertes o convingudes i a que es porti a terme el seu programa individual.
  •  Accedir a l’atenció social, sanitària, farmacèutica, psicològica, educativa i cultural i, en general, a l’atenció de totes les necessitats personals, per aconseguir un desenvolupament personal adequat, en condicions d’igualtat respecte a l’atenció que reben altres ciutadans de la comunitat.
  • Dret a la no-divulgació de les dades personals que figurin en els seus expedients o historials.
  • L’exercici de la llibertat individual per a ingressar i romandre a l’establiment i per a sortir-ne, sens perjudici del que estableix la legislació vigent respecte a les persones incapacitades i les persones sotmeses a mesures judicials d’internament.
  • Dret a utilitzar les instal·lacions i el material de Centre, que haurà d’adaptar-se tant com sigui possible a les seves condicions personals amb les màximes garanties de seguretat.
  • Dret a rebre informació, en el possible, sobre els aspectes organitzatius i de funcionament del Centre i conèixer el Reglament de Règim Intern.
  • Dret a no ser sotmès a cap tipus d’immobilització o restricció física o farmacològica sense prescripció mèdica ni supervisió , llevat que hi hagi un perill imminent per a la seguretat física dels usuaris o de terceres persones. En aquest darrer cas s’hauran de justificar documentalment, fent-ne de constància a l’expedient de l’usuari o usuària i s’han de comunicar al Ministeri Fiscal, d’acord amb el que estableix la legislació.
  1. Participar en la presa de decisions del centre que els afectin individualment o col·lectivament per mitjà del que estableix la normativa i el Reglament de Règim Intern.
  • Ser informats anualment sobre la modificació del cost de la plaça de l’usuari.
  •  Exercir la pràctica religiosa, respectant el funcionament normal de l’establiment i la llibertat de les altres persones.
  • Obtenir facilitats per a fer la declaració de voluntats anticipades, d’acord amb la legislació vigent.
  • Rebre anualment enquestes sobre el grau de satisfacció, tan adreçades als familiars com als residents.

Són deures dels usuaris, els següents:

  1. Conèixer i complir el present Reglament així com, els acords de funcionament de les activitats del centre.
  • Facilitar les dades personals i familiars i presentar els documents fidedignes que siguin imprescindibles, per tal de poder valorar i atendre la situació del resident.
  • Respectar la dignitat i les funcions del personal d’atenció directa i de suport del centre i a la resta d’usuaris, així com mantenir les normes elementals de convivència, tolerància i respecte mutu dins del centre. Si algun usuari a causa de la seva conducta ocasionés problemes que distorsionessin el bon funcionament del centre, i es cregués oportú per part de la Direcció, se l’avisarà de forma discrecional. Si reincideix en la seva conducta, el Centre de Dia prendria les mesures oportunes.
  • Respectar i cuidar les instal·lacions i equips del centre i  col·laborar pel seu bon  manteniment.
  • Els usuaris estan obligats a respectar les normes de higiene personal.

L’aspecte extern reflecteix l’estat de salut i d’ànim, per això és important que es dediqui el temps i atenció necessaris a anar nets i arreglats. Si cal, el personal cuidador prestarà l’ajut necessari

  •  Abonar puntualment l’import dels serveis i taxes d’acord amb la normativa vigent.
  • Els  usuaris que fumin, no ho podran fer a cap espai del Centre de Dia,  ja que està totalment prohibit, només ho podran fer en els espais exteriors.
  • L’incompliment de les obligacions podrà donar lloc a l’extinció de la relació derivada del contracte d’assistència, prèvia audiència de l’interessat i el seu familiar responsable, representant legal o de fet.

7.    MECANISMES DE COMUNICACIÓ I PARTICIPACIÓ DELS SERVEIS

El centre disposa de  diferents òrgans i medis de participació adreçats a les famílies i usuaris, com ara, el Consell de Participació, les enquestes de satisfacció periòdiques, la bústia de suggeriments i reclamacions, els grups de familiars, Canal de Denúncia…. Tots ells adreçats a millorar la qualitat i l’atenció integral.    

La participació activa de les famílies en les diferents accions que es realitzen a la Residència ajuda a que l’usuari s’integri i s’adapti millor al nou entorn. Per l’Entitat és  molt important la  col·laboració de la família, ja que això afavoreix la qualitat de vida del resident. Aquesta participació es pot concretar en diversos aspectes com ara, l’assistència als diferents actes i celebracions, la participació en les  activitats programades al centre, la col·laboració amb els professionals en la resolució de situacions que es puguin anar presentant,…

CANALS DE COMUNICACIÓ:

  • Whatsapp adreçat a les famílies per donar informació concretes i específiques per l’atenció de la persona.
  • Instagram s’usa com a canal de comunicació i difusió de les activitats que es realitzen.
  • Telèfon i correu electrònic com a mitjans de comunicació bidireccional per a qualsevol qüestió que necessitin.
  • Reunions amb els diferents professionals, segons les necessitats.

8.    GESTIÓ DE QUEIXES I SUGGERIMENTS

La Fundació disposa de fulls de reclamacions i d’un sistema de suggeriments, els quals estaran a disposició de les persones que els demanin.

Quan es rep un full de reclamació o un suggeriment és Direcció qui gestiona la informació per donar la resposta adequada en el temps més breu possible, màxim 10 dies. Es coordinarà amb les persones de l’entitat, afectades per la queixa i suggeriment per donar una solució el més adequada possible.

Anualment, la Direcció fa una anàlisi global de totes les queixes i suggeriment per detectar si cal establir alguna actuació més global.

Aprovat per l’equip de Direcció el 16/07/24